صندوق بازنشستگی فولاد

به پایگاه اطلاع رسانی و خدمات الکترونیک موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد خوش آمدید

برقراری تماس با صندوق فـولاد
021-87310000

مهمترین اخبار صندوق بازنشستگی فولاد :

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

صندوق های بازنشستگی به سمت سهامداری حرکت کنند

صندوق های بازنشستگی به سمت سهامداری حرکت کنند صندوق های بازنشستگی به سمت سهامداری حرکت کنند
7
علی اکبر سمیعی
فوری
6 خرداد 1402 12:42
irsbf badges
علی اکبر سمیعی علی اکبر سمیعی
نویسنده علی اکبر سمیعی
دسته بندی اخبار بیرونی
مدت زمان مطالعه 7 دقیقه
زمان انتشار 12:42    6 . خرداد . 1402

ما چند اقدام را در زمینه رفع چالش های صندوق های بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد خواهیم داد.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در زمینه رفع چالش های صندوق های بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه کشور بیان کرد: ما چند اقدام را در زمینه رفع چالش های صندوق های بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد خواهیم داد.

به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد، محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با خانه ملت، تاکید کرد: نخستین موضوع این است که صندوق ها در کنار ماموریت تعهد پرداخت به پرسنل در زمان کار و اشتغال، باید به وظایف خود در راستای ایفای تعهدات بعد از بازنشستگی و یا حین خدمت در قالب موضوعات بیمه ای و درمانی توجه کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صندوق های بازنشستگی حجم عظیمی از منابع کشور را به خود اختصاص می دهند، گفت: این صندوق ها در راستای انجام تکالیف خود، مکلفند سرمایه گذاری لازم را انجام دهند.

وی تاکید کرد: طبق بررسی های صورت گرفته، نرخ بازده سرمایه گذاری در صندوق های بازنشستگی نسبت به متوسط عملکرد بنگاه های اقتصادی کشور بسیار پایین بوده و  این ناکارآمدی در این بخش کاملا مشهود است.

پور ابراهیمی با اشاره به ذکر پیشنهاداتی برای رفع چالش های صندوق های بازنشستگی ، بیان کرد: از این رو اولین پیشنهادی که می کوشیم در برنامه هفتم توسعه مبنا قرار گیرد این است که این صندوق ها در حوزه سرمایه گذاری، از تصدی گری در حوزه اقتصادی به تدریج خارج شده و به سمت رویکرد سهامداری حرکت کنند چراکه بنگاه داری برای آنها کمترین بازدهی را دارد.

وی با اشاره به آمارهای میدانی در زمینه عملکرد صندوق های بازنشستگی تاکید کرد: این گزارش ها نشان داده که 80 درصد از شرکت هایی که مالکیت آنها در اختیار صندوق های بازنشستگی قرار گرفته زیان ده و کم بازده بودند و 20 درصدی که سهام دار بودند بیشترین انتفاع را برای صندوق ها داشته اند لذا تغییر رویکرد مالکیتی از بنگاه داری به سهامداری یکی از پیشنهادات جدی ما برای رفع چالش های صندوق های بازنشستگی خواهد بود.

پورابراهیمی ادامه داد: در کنار این موضوع اصلاح شاخص های مرتبط با حوزه تصمیمات بازنشستگی که مربوط به منافع شاغلین، کارگران، کارکنان بخش دولت و غیر دولتی است باید رعایت شود. بنابراین مجموع این اقدامات در این حوزه می تواند اولویت های ما در برنامه هفتم توسعه باشد.

ورود به سامانه
دیدگاه مخاطبین

بازدید مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد از شرکت زغالسنگ البرز شرقی

Generated with Avocode. Shape 18 copy
کاربر مهمان دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید
Generated with Avocode. Shape 491 copy 2 Shape 491 copy Shape 491

فولاد آلیاژی، نقش موثری در ترسیم نقشه توسعه صنعتی کشور دارد

فولاد آلیاژی، نقش موثری در ترسیم نقشه توسعه صنعتی کشور دارد