صندوق بازنشستگی فولاد

به پایگاه اطلاع رسانی و خدمات الکترونیک موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد خوش آمدید

برقراری تماس با صندوق فـولاد
021-87310000

مهمترین اخبار صندوق بازنشستگی فولاد :

سوالات متداول صندوق بازنشستگی فولاد

پاسخ پرسش‌های پرتکرار را برایتان آماده کرده‌ایم

امور درمانی بازنشستگان

  • زمان پرداخت هزینه های درمانی اعلام شده به بیمه توسط بیمه شده؟

    مشاهده پاسخ

    پاسخ پس از بررسی و ارزیابی مدارک درمانی توسط کارشناس بیمه و صدور حواله ها، پس از تامین نقدینگی اقدام خواهد شد.

  • زمان پرداخت هزینه های خارج از تعهد بیمارستانی؟

    مشاهده پاسخ

    پاسخ الف- در صورت ارائه شرح بیماری و عمل جراحی به انضمام مدارک خارج از تعهد (ریز خدمات و لوازم مصرفی) توسط بیمار با قید فوریت پرداخت خواهد شد. ب - با توجه به اینکه ارسال مدارک بیمارستان طرف قرارداد به شرکت بیمه حدود 3 ماه زمان می برد. پس از دریافت مدارک توسط شرکت بیمه ، اقدام خواهد شد.

  • مدارک لازم بیماری برای مطرح شدن در کمیسیون عالی پزشکی چیست؟

    مشاهده پاسخ

    پاسخ مستندات پزشکی اعم از آزمایش، سونو گرافی، سی تی اسکن، ام آر آی و ... + نظریه پزشک (همگی موارد به تاریخ سال جاری باشد) + درخواست بیمار برای کمیسیون.

  • مراکز درمانی طرف قرارداد؟

    مشاهده پاسخ

    پاسخ با توجه به اینکه صندوق با بیمه دانا طرف قرارداد است در حال حاضر برای آگاهی از مراکز درمانی طرف قرارداد به سایت شرکت بیمه دانا www.dana-insurance.com مراجعه شود. در صورتی که بیمارستان غیر طرف قرارداد باشد و یا پزشک با شرکت بیمه همکاری ننماید حتماً قبل از مراجعه به مرکز درمانی با دفاتر امور بازنشستگی محل سکونت خود مشورت نمایند.

  • جهت ثبت هزینه درمان به چه نکاتی باید توجه کرد؟

    مشاهده پاسخ

    پاسخ

    جهت ثبت خسارت درمان آزمایش، سونوگرافی، اکو، نوار مغزی، ماموگرافی، MRI و سایر موارد مشابه، همراه داشتن اصل دستور پزشک متخصص، اصل قبض مرکز و کپی صفحه اول جواب آزمایش و غیره الزامی است. در صورتی که پزشک دو دستور (بطور مثال حق ویزیت و نسخه) را با هم در صفحه اصلی دفترچه یا سربرگ بنویسد، حتمــاً باید دو مهر و دو امضاء در نسخه یا سربرگ درج گردد.

    جهت ثبت هزینه اندوسکوپی ، همراه داشتن دستور پزشک و گزارش پاتولوژی در صورت نمونه برداری الزامی است. جهت ثبت هزینه داروهای شیمی درمانی، ارائه جواب آخرین پاتولوژی و اصل نسخه الزامی است.

    جهت تایید و ثبت داروی پلاویکس همراه داشتن آخرین گزارش آنژیو و دستور پزشک الزامی است.

    هزینه های فیزیوتراپی فقط به میزان 30 جلسه در سال قابل پرداخت است و برای جلسات بیشتر ارائه دستور پزشک متخصص به همراه نظریه مثبت کمیسیون الزامی است. جهت ثبت هزینه فیزیوتراپی دستور پزشک متخصص ، تایید جلسات و ارائه سی تی اسمن یا MRI الزامی است.

    جهت ثبت هزینه عینک، همراه داشتن عینک، دستور پزشک، جواب اپتومتری و قبض خرید عینک در سربرگ عینک فروشی الزامی است.

    جهت ثبت هزینه های دندانپزشکی از قبیل ایمپلنت، روکش و عصب کشی ارائه عکس قبل و بعد از درمان الزامی است.

    جهت ثبت هزینه سمعک ارائه دستور پزشک، ادیومتری و فاکتور مرکز خرید سمعک که حاوی کد اقتصادی ، نام و کد ملی بیمار و قیمت بوده و مهر و امضاء مرکز در آن درج شده باشد الزامی است.

    جهت ثبت هزینه های درمان بابت خدمات درمانی سرپایی در کلینیک یا اورژانس بیمارستان ارائه اصل صورتحساب کلی، لیست اقدامات انجام شده در مرکز و خلاصه پرونده الزامی است.

    جهت ثبت هزینه های بیمارستانی ارائه مدارک ذیل الزامی است: 1. اصل صورتحساب بیمارستان 2. خلاصه پرونده 3. اصل ریز اقلام و تجهیزات مصرفی 4. ریزآزمایش ها و سایر اقدامات انجام شده در بیمارستان 5. اصل ریز اقلام دارویی 6. در صورت جراحی، برگ شرح عمل، شرح حال بیمار و برگه بیهوشی و گزارش پاتولوژی توجه: انجام کلونوسکوپی در بیمارستان یا درمانگاه های تخصصی با ارائه دستور پزشک و گزارش و در صورت نمونه برداری، ارائه جواب پاتولوژی قابل پرداخت است.

وام

  • نحوه دریافت وام بانک رسالت چگونه است؟

    مشاهده پاسخ

    پاسخ درخواست وام با ثبت نام در سامانه الکترونیکی صندوق بازنشستگی فولاد (https://irsbf.com/proile_B ) افتتاح حساب در بانک رسالت. ( از طریق درگاه اینترنتی www.mresalat.ir ) پس از دریافت شماره حساب ثبت آن در سامانه الکترونیکی صندوق تهیه لیست متقاضیان به ترتیب اولویت ثبت نام در سامانه

  • چه کسانی مشمول دریافت وام از بانک رسالت می شوند؟

    مشاهده پاسخ

    پاسخ افرادی که تاکنون وام ضروری از صندوق دریافت نکرده اند و یا بدهی وام ضروری ندارند در اولویت هستند. فقط بازنشسته اصلی و در صورت فوت بازنشسته به همسر مستمری بگیر پرداخت می گردد.

  • چه کسانی مشمول دریافت وام از بانک رسالت نمی شوند؟

    مشاهده پاسخ

    پاسخ افرادی که چک برگشتی یا اقساط معوقه ی پرداخت نشده سایر بانکها را داشته باشند. افرادی که قبلاً وام ضروری دریافت نموده اند و در حال حاضر اقساط آن را می پردازند.

  • از زمان ثبت نام درخواست وام تا دریافت آن چقدر طول می کشد؟

    مشاهده پاسخ

    پاسخ به ترتیب اولویت ثبت نام بستگی دارد.

غرامت

  • مدارک لازم برای دریافت غرامت فوت؟

    مشاهده پاسخ

    پاسخ - تصویر برابر اصل کارت ملی و تمامی صفحات شناسنامه متوفی - اصل یا تصویر تایید شده خلاصه رونوشت فوت، صادره از طرف اداره ثبت احوال - گواهی پزشک قانونی و آخرین پزشک معالج مبنی بر تعیین دقیق علت فوت و جواز دفن - گزارش مشروح حادثه توسط مراجع ذیصلاح

  • زمان واریز غرامت فوت؟

    مشاهده پاسخ

    پاسخ پس از تحویل مدارک اعلامی به دفاتر امور بازنشستگی محل سکونت متوفی و ارسال آن توسط دفاتر به نمایندگی شرکت بیمه ، از تاریخ ارسال مدراک پرداخت حدوداً دو ماه طول می کشد.