صندوق بازنشستگی فولاد

به پایگاه اطلاع رسانی و خدمات الکترونیک موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد خوش آمدید

برقراری تماس با صندوق فـولاد
021-87310000

مهمترین اخبار صندوق بازنشستگی فولاد :

بیمه پایه چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

بیمه پایه چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ بیمه پایه چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
4
علی اکبر سمیعی
فوری
31 تیر 1403 07:45
irsbf badges
علی اکبر سمیعی علی اکبر سمیعی
نویسنده علی اکبر سمیعی
دسته بندی اخبار صندوق
مدت زمان مطالعه 4 دقیقه
زمان انتشار 07:45    31 . تیر . 1403

اکثر افراد در سراسر جهان یک نوع بیمه پایه دارند و در کنار آن برای پوشش‌های بیمه‌ای کامل و گسترده‌تر از یک بیمه تکمیلی هم استفاده می‌کنند.


بیمه پایه در واقع همان بیمه دولتی است که اغلب با نام بیمه گر پایه معرفی می‌شود. اکثر افراد در سراسر جهان یک نوع بیمه پایه دارند و در کنار آن برای پوشش‌های بیمه‌ای کامل و گسترده‌تر از یک بیمه تکمیلی هم استفاده می‌کنند.

امروزه اکثر افراد جامعه از بدو ورود به بازار کار، از یک بیمـه پایه بهره می‌برند که وجود آن برای بازنشستگی الزامی است. بیمه های پایه مزایای خاصی هم دارند که به موجب آنها پرداخت حق بیمـه پایه برای تمامی کارگران از جانب قانون کار اجباری است.

اگرچه انواع مختلفی از بیمه های پایه در ایران وجود دارد، اما اکثر ادارات، شرکت‌ها و سازمان‌ها برحسب قانون کار، برای پرسنل خود حق بیمه تامین اجتماعی پرداخت می‌کنند. به عبارت دیگر، وجود بیمـه پایه برای بهره‌مندی از طرح‌های پوششی خدمات درمانی پایه توسط دولت ضروری است. یعنی بیمه‌شدگان می‌توانند با توجه به سیاست‌های بهداشتی و درمانی کشور، از خدمات درمانی مربوطه استفاده کنند.

احتمالا شما هم به اشتباه تصور می‌کنید که بیمه تامین اجتماعی تنها بیمـه پایه رایج در ایران است. در حالیکه، بیمه های پایه توسط سازمان‌های مختلفی ارائه می‌شوند، اما می‌توان گفت که سازمان بیمه تامین اجتماعی اصلی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین سازمان بیمه‌گر در ایران است.

در سال ۱۳۹۲ بیمه‌ای تحت عنوان بیمه سلامت از جانب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد که هدف آن تحت پوشش قرار داد‌ن افرادی بود که هیچ بیمـه پایه‌ای ندارند. به عبارتی، اولین شرط برای اینکه تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرید این است که هیچ یک از انواع بیمه‌های پایه را دریافت نکنید.

سازمان بیمه سلامت طبق قوانین مصوب وزارت بهداشت موظف است که خدمات درمانی را به طور رایگان به بیمه‌شدگان ارائه دهد. به همین سبب، بیمه سلامت راهکاری مثبت و سودمند برای کاهش دغدغه‌های مردمی است که از جانب دولت پنجم عرضه شد.

تنها تفاوت بیمـه پایه سلامت با تامین اجتماعی این است که این بیمه صرفه خدمات درمانی را پوشش می‌دهد و همانند بیمه تامین اجتماعی امکان استفاده از تسهیلات بازنشتگی و…برای بیمه‌شدگان فراهم نیست.

 

ورود به سامانه
دیدگاه مخاطبین

بازدید مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد از شرکت زغالسنگ البرز شرقی

Generated with Avocode. Shape 18 copy
کاربر مهمان دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید
Generated with Avocode. Shape 491 copy 2 Shape 491 copy Shape 491

فولاد آلیاژی، نقش موثری در ترسیم نقشه توسعه صنعتی کشور دارد

فولاد آلیاژی، نقش موثری در ترسیم نقشه توسعه صنعتی کشور دارد