صندوق بازنشستگی فولاد

به پایگاه اطلاع رسانی و خدمات الکترونیک موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد خوش آمدید

برقراری تماس با صندوق فـولاد
021-87310000

مهمترین اخبار صندوق بازنشستگی فولاد :

راهکارهای سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس برای صنعت دخانیات؛

لزوم برگشت حق انحصار به شرکت دخانیات ایران و بازنگری در تعرفه‌های مالیاتی

لزوم برگشت حق انحصار به شرکت دخانیات ایران و بازنگری در تعرفه‌های مالیاتی لزوم برگشت حق انحصار به شرکت دخانیات ایران و بازنگری در تعرفه‌های مالیاتی
4
علی اکبر سمیعی
فوری
23 مهر 1403 05:31
irsbf badges
علی اکبر سمیعی علی اکبر سمیعی
نویسنده علی اکبر سمیعی
دسته بندی اخبار صندوق
مدت زمان مطالعه 4 دقیقه
زمان انتشار 05:31    23 . مهر . 1403

با وجود اینکه این شرکت‌های چند ملیتی به دولت مالیات و عوارض پرداخت می‌کنند، ولی بخش عمده ارز حاصل از فروش محصول آنها از کشور خارج می‌شود، که این مسئله یه هیچ وجه به نفع اقتصاد ملی نمی‌باشد.


سخنگوی کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی برگشت حق انحصار تولید محصولات دخانی به شرکت دخانیات و بازنگری در مالیات‌های تعیین شده بر محصولات تولید شرکتهای خارجی و داخلی را دو راهکار مهم برای رفع مشکلات صنعت دخانیات در داخل کشور بیان کرد.

ولی داداشی، در گفت‌وگو با مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت دخانیات ایران، با اشاره به وضعیت صنعت دخانیات  در دنیا و بیان اینکه مصرف دخانیات از سوی قشری از مردم ناگزیر است و دولت‌ها هم عوارض و مالیات‌های خاصی بر آن اعمال می‌کنند، گفت: در ایران سیاست‌های کلی غلطی را در این عرصه شاهد هستیم  که یکی از آن، به حضور و نحوه فعالیت شرکت‌های خارجی در کشور است.

وی افزود: با وجود اینکه این شرکت‌های  چند ملیتی به دولت مالیات و عوارض پرداخت می‌کنند، ولی بخش عمده ارز حاصل از فروش محصول آنها از کشور خارج می‌شود، که این مسئله به هیچ وجه به نفع اقتصاد ملی نمی‌باشد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر اینکه دولت باید در این ارتباط تمهید لازم را داشته باشد، به موضوع سلب حق انحصار و اعمال حاکمیت شرکت باسابقه دخانیات ایران در اوایل دهه نود اشاره کرد و گفت:  با این اقدام، عملاً تولید محصولات دخانی به شرکت‌های خصوصی در عرض شرکت دخانیات واگذار شد، که تصمیم کاملاً غلطی بود؛ اگر دولت‌های وقت می‌خواستند در راستای توسعه بخش خصوصی و تولید مواد دخانی براساس استانداردهای روز دنیا اقدامی انجام دهند، می‌توانستند این کار را ذیل شرکت دخانیات تعریف کنند که این سیاست متأسفانه دنبال نشده است.

به عقیده این نماینده مجلس، راهکار اول و اصلی در این زمینه، برگشت حق انحصار و اعمال حاکمیت در عرصه تولید محصولات دخانی به شرکت دخانیات است و ضروریست مجلس و دولت با همکاری و تعامل هرچه زودتر بستر تحقق این امر را فراهم کنند.

داداشی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به مالیات وضع شده بر تولید محصولات دخانی اشاره کرد و با بیان اینکه، نسبت مالیات تعیین شده بر محصولات تولید شرکتهای خارجی با تولیدات شرکت دخانیات ایران کم است و باید تفاوت آن محسوس با شد، تأکید کرد: بعد از برگشت حق انحصار در این زمینه نیز باید همکاران ما در مجلس تدابیر لازم را داشته باشند.

 

ورود به سامانه
دیدگاه مخاطبین

بازدید مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد از شرکت زغالسنگ البرز شرقی

Generated with Avocode. Shape 18 copy
کاربر مهمان دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید
Generated with Avocode. Shape 491 copy 2 Shape 491 copy Shape 491

راهیابی تیم فوتسال صندوق بازنشستگی فولاد به مسابقات کشوری

راهیابی تیم فوتسال صندوق بازنشستگی فولاد به مسابقات کشوری