صندوق بازنشستگی فولاد

به پایگاه اطلاع رسانی و خدمات الکترونیک موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد خوش آمدید

برقراری تماس با صندوق فـولاد
021-87310000

مهمترین اخبار صندوق بازنشستگی فولاد :

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت

شرکت های معدنی باید متولی اکتشاف باشند

شرکت های معدنی باید متولی اکتشاف باشند شرکت های معدنی باید متولی اکتشاف باشند
4
علی اکبر سمیعی
فوری
13 اسفند 1401 08:49
irsbf badges
علی اکبر سمیعی علی اکبر سمیعی
نویسنده علی اکبر سمیعی
دسته بندی اخبار شرکت‌ها
مدت زمان مطالعه 4 دقیقه
زمان انتشار 08:49    13 . اسفند . 1401

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با بیان اینکه شرکت های معدنی باید متولی اکتشاف باشند گفت: تبدیل مدیریت دولتی به خصوصی برخی شرکت های معدنی و فولادی به صورت ناقص انجام شده است.


مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با بیان اینکه شرکت های معدنی باید متولی اکتشاف باشند گفت: تبدیل مدیریت دولتی به خصوصی برخی شرکت های معدنی و فولادی به صورت ناقص انجام شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ، مجتبی حمیدیان،  در سومین کنفرانس استیل پرایس که با موضوع” اکتشافات ذخایر معدنی، فرصت ها و چالش ها” در هتل المپیک تهران برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در حوزه معدنکاری حوزه آهن است که اگر تصمیمات درستی در این حوزه گرفته شود در سایر حوزه های معدنکاری هم می توانیم موفق باشیم.

وی در ابتدای صحبت هایش به آمارهای پروژه های معدنی جهان در سال ۲۰۲۲ اشاره کرد و افزود: مجموع سرمایه گذاری ها در پروژه های معدنی در این سال بیش از هزار میلیارد دلار بوده است و حدود ۱۷۲ میلیارد دلار ن که حدود ۱۵ درصد است در حوزه اکتشاف هزینه شده است.

به گفته حمیدیان در برخی کشورها مانند استرالیا و چین سالیانه تا ۸ میلیون متر حفاری اکتشافی انجام میشود در حالی که این آمار در کشور ما در بهترین حالت حدود ۵۰۰ هزار متراست که باید تلاش کرد که این عدد را تا ۲ میلیون متر افزایش داد.

وی با بیان اینکه مجموع ذخایر قابل استخراج ما در حوزه آهن حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تن است گفت: تا کنون ۵۰۰ میلیون تن از این ذخایر مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی با اشاره به اینکه حدود ۱۵ سال است که در مورد افق ۱۴۰۴، تاب آوری و اهمیت اکتشافات مباحثی مطرح می شود اظهار کرد: در دهه ۵۰ فعالیت معدنکاری در منطقه بلوک مرکزی ایران با حضور روس ها آغاز شد و انتظار می رفت که در این نیم قرن اتفاقات جدی تری در مستعدترین منطقه آهنی ایران اتفاق بیفتد اما ارزیابی ها نشان می دهد که در این منطقه و در معدن چغارت که قدیمی ترین معدن شناخته شده در بلوک مرکزی ایران است تنها عملیات بهره برداری انجام شده و نهایتا چند معدن جدید به مجموعه اضافه شده که همه این موارد مبتنی بر معادن مستعد و قابل بهره برداری و اخذ مباحث اقتصادی بوده است.

ورود به سامانه
دیدگاه مخاطبین

بازدید مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد از شرکت زغالسنگ البرز شرقی

Generated with Avocode. Shape 18 copy
کاربر مهمان دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید
Generated with Avocode. Shape 491 copy 2 Shape 491 copy Shape 491

راهیابی تیم فوتسال صندوق بازنشستگی فولاد به مسابقات کشوری

راهیابی تیم فوتسال صندوق بازنشستگی فولاد به مسابقات کشوری