صندوق بازنشستگی فولاد

به پایگاه اطلاع رسانی و خدمات الکترونیک موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد خوش آمدید

برقراری تماس با صندوق فـولاد
021-87310000

مهمترین اخبار صندوق بازنشستگی فولاد :

مدیرکل دفتر پایش فراگیر محیط زیست کشور:

شرکت سنگ آهن مرکزی توجه ویژه ای به محیط زیست دارد

شرکت سنگ آهن مرکزی توجه ویژه ای به محیط زیست دارد شرکت سنگ آهن مرکزی توجه ویژه ای به محیط زیست دارد
7
علی اکبر سمیعی
فوری
27 خرداد 1402 03:01
irsbf badges
علی اکبر سمیعی علی اکبر سمیعی
نویسنده علی اکبر سمیعی
دسته بندی اخبار شرکت‌ها
مدت زمان مطالعه 7 دقیقه
زمان انتشار 03:01    27 . خرداد . 1402

سازمان محیط زیست کشور از صنایعی که در جهت کاهش آلاینده ها گام بر می دارند حمایت می کند .


مدیرکل دفتر پایش فراگیر محیط زیست کشور گفت: قرار گرفتن چندین باره شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در فهرست صنایع سبز کشور، نشان از توجه ویژه مدیران این مجموعه به موضوع محیط زیست و حفظ آن دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی، احمد طاهری با حضور در مراسم اختتامیه دومین جشنواره پیوند صنعت و محیط زیست که در سالن همایشهای شهرک آهنشهر بافق برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: سازمان محیط زیست کشور از صنایعی که در جهت کاهش آلاینده ها گام بر می دارند حمایت می کند .

وی با بیان اینکه رویکرد سازمان محیط زیست کاهش آلاینده هاست و نه دریافت عوارض گفت: خوشبختانه در سال های اخیر، توجه به حوزه محیط زیست و صیانت از آن بیشتر شده است.

طاهری به تغییر نگرش در قانون گذاری هم اشاره ای کرد و افزود: فرصت خوبی برای صنایع فراهم شده تا هزینه هایی که برای کاهش آلاینده های خود صرف می کنند از میزان عوارض و مالیات آن ها کسر شود.

وی اضافه کرد: همچنین هزینه ای که برای عوارض آلاینده ها اخذ می شود باید در راستای صیانت از محیط زیست هزینه شود و شهرداری ها مکلف شده اند که ۵۰ درصد عوارض دریافتی در این حوزه را برای ساماندهی بخش محیط زیست با ذکر مصداق هزینه کنند و کار نظارت و تایید عملکرد شهرداری ها بر عهده ادارات کل محیط زیست است.

طاهری در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از شرکت سنگ آهن مرکزی برای برپایی این مراسم و توجه به محیط زیست گفت: استان یزد از استان های ویژه کشور در حوزه صنعت و معدن است که با چالش های محیط زیستی طبیعی و صنعتی مواجه شده و نیاز به توجه ویژه دارد.

 رضا نوریان، مدیرکل محیط زیست استان یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه موج مثبتی در جامعه برای ارتقا فرهنگ و دانش محیط زیست ایجاد شده است گفت: کشور ما در حوزه معدن، کشوری برخوردار است و در این میان استان یزد جزو استانهای شاخص به شمار می رود . از سوی دیگر شهرستان بافق قدیمی ترین ذخیره گاه سنگ آهن کشور است و صنایع بزرگی در کنار آن شکل گرفته اند.

وی با بیان اینکه نمی توان مضرات زیست محیطی صنایع و معادن را انکار کرد افزود:با پیشرفت بشر و توسعه روز افزون انتظاراتش چاره ای جز توسعه صنایع و معادن وجود ندارد اما واقعیت این است که باید میزان آلودگی های صنایع را به حداقل رساند و راهکارهایی برای کاهش آن پیدا کرد.

نوریان تاکید کرد: در این مسیر شرکت سنگ آهن مرکزی ایران قدم های خوبی برای کاهش آلودگی ها برداشته است.

ورود به سامانه
دیدگاه مخاطبین

بازدید مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد از شرکت زغالسنگ البرز شرقی

Generated with Avocode. Shape 18 copy
کاربر مهمان دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید
Generated with Avocode. Shape 491 copy 2 Shape 491 copy Shape 491

فولاد آلیاژی، نقش موثری در ترسیم نقشه توسعه صنعتی کشور دارد

فولاد آلیاژی، نقش موثری در ترسیم نقشه توسعه صنعتی کشور دارد