×

منوی بالا

منوی اصلی

منوی سایدبار


خبرهای ویژه

منشور اخلاقی

 

 

بازنشستگان و مشارکین صاحبان اصلی صندوق اند و هدف همه همکاران جلب رضایت آنان براساس رعایت حقوق اساسی ایشان است.

با پای بندی به خط مشی و منشور اخلاقی، در قبال صاحبان اصلی صندوق پاسخگو و متعهد به ایفای وظایف خواهیم بود.

بنابر این وظایف اخلاقی صندوق در قبال متعاملین بویژه صاحبان اصلی بشرح ذیل در سرلوحه تدبیر و اقدامات قرار خواهد داشت.

 

  • صیانت و ارتقاء ارزش دارایی های بازنشستگان
  • شفافیت اطلاعات جهت جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی از منابع صندوق
  • مسئولیت پذیری اجتماعی جهت ایجاد سلامت مالی و اداری
  • پرهیز از انجام هزینه های اضافی ، غیرضروری و نامعقول و رعایت اصل مصرف بهینه درتخصیص منابع
  • برخورد مناسب و محترمانه با ارباب رجوع بویژه بازنشستگان محترم با هدف حفظ تکریم ارباب رجوع
  • رعایت اصل شایسته سالاری جهت انتصابات مسئولین و کارکنان صندوق
  • تسهیل گر(هدایت گر به جای مجری)
  • ماموریت محور (به جای سازمان محور)
  • آینده نگر (پیشگیری به جای درمان)
  • ارباب رجوع مدار(مردم سالار به جای دیوان سالار)
  • غیرمتمرکز(به جای سلسله مراتب طولانی و تمرکزگرایی)
  • رقابت گرا (متناسب با تغییرات محیط کسب و کار)
  • نتیجه گرا (تاکید بر ستاده ها)
  • توانمندساز (توجه به منابع انسانی و ارتقاء ظرفیت آنان)
  • قانون مدار (قانون اساسی، قوانین برنامه ، قوانین تعاون، کار و رفاه اجتماعی)
  • اخلاق مدار (تاکید بر اخلاق حرفه ای)