×

منوی بالا

منوی اصلی

منوی سایدبار


» بازنشستگان بخوانند » حفظ سلامت مغز با ورزش هوازی

تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۵:۴۳

 کد خبر: 13969

حفظ سلامت مغز با ورزش هوازی

یک تحقیق جدید نشان می دهد ورزش علاوه بر مقاوم کردن بدن موجب حفظ سلامت مغز هم می شود. به گفته محققان آلمانی، ورزش به حفظ ماده خاکستری مغز که با مهارت‌های گوناگون و توانایی‌های فکری مرتبط است، کمک می‌کند؛ از این رو سالم نگهداشتن ماده خاکستری مغز می‌تواند از زوال فکر پیشگیری کند. نتایج […]

حفظ سلامت مغز با ورزش هوازی

یک تحقیق جدید نشان می دهد ورزش علاوه بر مقاوم کردن بدن موجب حفظ سلامت مغز هم می شود.

به گفته محققان آلمانی، ورزش به حفظ ماده خاکستری مغز که با مهارت‌های گوناگون و توانایی‌های فکری مرتبط است، کمک می‌کند؛ از این رو سالم نگهداشتن ماده خاکستری مغز می‌تواند از زوال فکر پیشگیری کند.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد ورزش هوازی می‌تواند تأثیر مثبت بر عملکرد شناختی علاوه بر سلامت فیزیکی داشته باشد.

محققان دریافتند تناسب اندام بهتر با عملکرد بهتر مغز در همه سنین مرتبط است و حفظ تناسب اندام موجب حفظ عملکرد مغز در دوره سالمندی می‌شود.محققان ورزش با شدت متوسط و منظم را حدود ۱۵۰ دقیقه در هفته توصیه می‌کنند.

تناسب بدنی خوب شامل استعمال نکردن سیگار، پیروی از عادات تغذیه‌ای سالم، حفظ وزن سالم، حفظ فشارخون پایین، کنترل میزان کلسترول و کاهش قندخون هم است.


برچسب ها :
دسته بندی : بازنشستگان بخوانند
ارسال دیدگاه