×

منوی بالا

منوی اصلی

منوی سایدبار


» بازنشستگان بخوانند » با این رازهای ویژه طول عمر خود را تضمین کنید

تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۴:۲۵

 کد خبر: 13963

با این رازهای ویژه طول عمر خود را تضمین کنید

محققانی که طول عمر و سلامتی را مطالعه می کنند به این نتیجه رسیده اند که افرادی که طولانی تر از سایرین زندگی می کنند برخی از ویژگی های مشترک را در سبک زندگی خود دارند.   به گزارش  روابط عمومی صندوق بازنشسنگی فولاد به نقل از انتخاب، به نظر می رسد برخی شاخصه های […]

با این رازهای ویژه طول عمر خود را تضمین کنید

محققانی که طول عمر و سلامتی را مطالعه می کنند به این نتیجه رسیده اند که افرادی که طولانی تر از سایرین زندگی می کنند برخی از ویژگی های مشترک را در سبک زندگی خود دارند.

 

به گزارش  روابط عمومی صندوق بازنشسنگی فولاد به نقل از انتخاب، به نظر می رسد برخی شاخصه های مهم می تواند زندگی شما را چند برابر حد انتظار کند، فقط کافیست به برخی نکات توجه کنید:

 

وزن خود را بررسی کنید

 

نتایج پژوهش سه ساله پژوهشگران دانشگاه هاروارد نشان داد که اضافه وزن در بزرگسالی می تواند زندگی شما را به میزان قابل توجهی کوتاه کند. اگر سنگین وزن هستید ، از دست دادن فقط پنج تا ۱۰ درصد از وزن بدن به جلوگیری از بیماریهای مزمن تهدید کننده زندگی مانند دیابت کمک می کند.

 

استخوانبندی خود را تقویت کنید

 

تحقیقات جدید از انستیتوی تحقیقات پزشکی گاروان در استرالیا نشان می دهد که وقتی ما با داروهای مختلف استخوانبندی خود را تقویت کنیم سالم تر خواهیم ماند.

 

هرگز از صبحانه صرفنظر نکنید

 

براساس مطالعات ژورنال دانشکده قلب و عروق آمریکا ، افراد ۴۰ تا ۷۵ ساله ۸۷ درصد بیشتر در معرض خطر عدم مصرف صبحانه قرار دارند.

 

پروتئین گیاهی را در اولویت قرار دهید

 

یک مطالعه ژاپنی که بیش از ۷۰،۰۰۰ نفر در آن شرکت داشتند نشان داد که مصرف بیشتر پروتئین گیاهی (مانند لوبیا ، دانه و غلات کامل) می تواند منجر به طول عمر شود.

 

گوشت قرمز را کاهش دهید

 

طبق گفته محققان هاروارد، خوردن گوشت قرمز در روز ، خطر ابتلا به مرگ زودرس را نه درصد فزایش می دهد. سعی کنید به جای گوشیت قرمز از گوشت سفید استفاده کنید.

 

گوجه فرنگی بیشتری مصرف کنید

 

لیکوپن موجود در این میوه قرمز خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. یافته های منتشر شده نشان می دهند ، لیکوپن ۱۸ درصد خطر مرگ را در طی یک دوره شش ساله کاهش داده است. در مورد مرگ و میر ناشی از سرطان ، این کاهش ۵۴ درصد بود.

 

ورزش جدیدی را در پیش بگیرید

 

وقتی فعالیت بدنی با تحریک ذهنی و تعاملات اجتماعی همراه باشد ، مزایای سلامتی بیشتری به دست خواهید آورد. روانشناس مشهور استوارت مک دونالد در دانشگاه ویکتوریا که به بررسی علوم اعصاب می پردازد ، می گوید: هر چه بیشتر ورزش کنید سالمتر خواهید بود چه به لحاظ روانی و چه به لحاظ جسمانی.


برچسب ها :
دسته بندی : بازنشستگان بخوانند
ارسال دیدگاه